הבלוג של אלי לרמן
ברוכים הבאים לבלוג שלי
מאז תחילת דרכי באייקידו, בשנת 1989, מסקרן אותי החיבור של אייקידו לחיי היומיום. אני רואה באייקידו מעבדה בה אנו חוקרים את תגובותינו, הרגלינו והצורה בה אנו מתנהלים בעולם. ולכן, היכולת לקחת את התובנות מהמעבדה של אולם האימונים (הדוג'ו) אל חיינו נראית לי טבעית ומתבקשת. בבלוג אני כותב על מחשבות, תובנות ושאלות הקשורות באייקידו ובחיבורו לחיים הגדולים. אני מקווה שהבלוג ימשיך להיות מקום לדיון והעמקה באייקידו ובהקשרו לחיינו. התגובות שלכם מוסיפות המון מבחינתי, ולעיתים קרובות דרך תגובה מסוימת אני לומד זוויות הסתכלות חדשות על הנושא. בתקווה להמשך דיונים פוריים ומלמדים והמשך צעידה מהנה בדרך האייקידו.
אלי לרמן

חוויות מיפן – המורה שלי – מאסטר סוגנומה
במהלך ביקורנו ביפן, היו לנו הזכות והעונג להשתתף בשיעורים בהדרכתו של מאסטר סוגנומה, דאן-8 (הדרגה הגבוהה ביותר המוענקת כיום). סוגנומה סנסאי הוא תלמיד ישיר של מייסד האייקידו, או-סנסאי, אחד האחרונים שזכו להיות תלמידים פנימיים (אוצ'י-דשי) של המייסד. הוא המורה שלי

שיעורי אייקידו ביפן – גם קובייה אפשר להפוך לכדור!
מטרתה העיקרית של המשלחת הייתה השתתפות בשיעורי אייקידו. בעיר פוקואוקה, פועלים 7 דוג'ואים שונים של שוהייג'וקו, ביה"ס לאייקידו של מאסטר סוגנומה, אלו 7 הדוג'ואים הקבועים, מרכזים הפועלים יום-יום ומלבדם יש עוד עשרות מרכזים קהילתיים בהם יש חוגי אייקידו, כך שבכל

חוויות מהמסע ליפן 2013 – שיעור קליגרפיה
כחלק מהמסע ליפן, שילבנו פעילויות נוספות, מעבר לשיעורי האייקידו. אחת מהן הייתה השתתפות בשיעור קליגרפיה בדוג'ו של סוגנומה סנסאי. סנסאי, מעבר להיותו אומן אייקידו, הוא גם אומן ומורה לקליגרפיה. באותו יום לימדה את השיעור פוג'יטה-סאן, מורה לאייקידו ולקליגרפיה בפני עצמה.

הגוף והנפש – מי חשוב יותר? סיפורו של עמנואל קאנט
(מתוך הספר: "נאקאמורה טמפו סנסאי"/ סאסאקי מאסנדו; תרגום מיפנית: אלי לרמן) עמנואל קאנט נולד בפרוסיה בשנת 1724. הוא נולד עם מחלת רככת קשה (מחלה בה העצמות אינן מתקשות ונוטות להתעקם) וכתוצאה ממנה גבו היה מגובן. בנוסף לכך סבל מאסטמה קשה. בשל מחלתו הוא נהג להתלונן תכופות על מר גורלו. כשהיה

מתוך מחברת המדריך של סוגנומה סנסאי 5
לנצח מחר את ה"אני" של היום משפט זה היה המוטו של השחקנית היפנית האגדית מיסורה היבארי ( Misora Hibari). לנצח מחר את ה"אני" של היום. אני מוצא את המשפט הזה מלא אופטימיות וחוכמת חיים. להבנתי, הוא מסכם בתוכו מספר אמירות:א. אינני מושלם.ב. אני

חמשת העקרונות אל האושר
אדם יפני בשם וואטאנאבה יאג'י, בן 95, כתב ספר שכותרתו: "אני אחיה עד גיל 125". האיש כתב את הספר מתוך הסתכלות על תהליך ההזדקנות כתהליך חיובי ויפה. הוא מסתובב ביפן ובארה"ב ומרצה על שיטתו להזדקן בצורה יפה ומכובדת ולחיות חיים

אור אחד מאיר את הפינה
המשפט השלם הוא: אור אחד מאיר את הפינה, אורות רבים מאירים את כל הארץ. משפט זה לקוח מהקלאסיקה הסינית. סוגנומה סנסאי מסביר שמטרת האייקידו על פי המייסד הינה לבנות בני אדם. לדבריו, להיות בן אדם אינו דבר מולד אלא אתגר

מתוך מחברת המדריך של סוגנומה סנסאי 4
"בחילופי עונות, אנשים רבים מתלוננים על יציאה מקו הבריאות. ניהול נכון של בריאותנו, גם זה חלק מ"הגנה עצמית". (עמ' 79 בספר של סוגנומה סנסאי) לאן לוקחים אתכם המשפטים הקצרים הללו?

זן חי
יאמאוקה טששו ( Yamaoka Tesshu) היה איש אשכולות יפני, מורה לחרב, זן וקליגרפיה שחי בין השנים 1836 עד 1888. סוגנומה סנסאי אוהב אותו במיוחד. בספר שכתב אחד מתלמידיו של יאמאוקה מסופר על אדם הלומד זן במשך שנים רבות שבא אל יאמאוקה

מתוך מחברת המדריך של סוגנומה סנסאי 3
"אימון אייקידו הבונה את בן הזוג. אימון אייקידו המרסק את בן הזוג. אימון אייקידו בו גם בן הזוג וגם אני מתמלאים חיים." איזה אימון אייקידו אתם מעדיפים?
תגובות אחרונות