אנשים מעוררי השראה

אנשים מעוררי השראה

סיפור שקרה לי ביום שישי בחודש מרץ: לאחר שיעור האייקידו בכפר סבא, צעדתי כהרגלי לכיוון מגרש החנייה בדרכי למכוניתי. בעודי צועד פגשתי את אמיר (שמו המלא שמור במערכת). אמיר הוא אדם צנוע המתגורר מול בי"ס ברנר בכפר סבא, ממש מעבר לכביש מול הדוג'ו שלנו. לפני כ 7 שנים הוא החל בפרויקט נטיעת עצי פרי בכל רחבי ביה"ס ברנר.

שאלתי את אמיר איך התחיל הפרויקט והוא סיפר לי שלפני כ 7 שנים פנה אליו שכן ואמר לו: "יש לי עץ שלא מניב פירות גדולים ואני רוצה להיפטר ממנו. איפה זורקים עץ?" אמיר ענה לו: "לא זורקים עץ!" ופנה לביה"ס ברנר הסמוך, לבדוק איתם אם הם מעוניינים לקבל את העץ. מנהלת ביה"ס נענתה בשמחה, ובעקבות העץ הזה המשיך אמיר ושתל ברחבי ביה"ס כמאה (!) עצי פרי. גם בחנייה של בי"ס ברנר יש כמה עצי פרי מלבלבים. אמיר הציג אותם בפניי: "זה עץ לימון, זה שזיף וזו תאנה."

שתילת העצים, התקנת הצנרת של מערכת ההשקיה (המופעלת ידנית – הוא דואג להשקות את העצים באופן אישי), הטיפול המסור לאורך כל השנה – הכל נעשה במסירות וכמובן ללא שום תמורה!

אמרתי לו שרוח הנתינה שלו מעוררת השראה. אמיר השפיל מבט וענה בענווה: "אני בסך הכל נהנה מזה. אם כל אחד מאיתנו יעשה משהו טוב למען הכלל – כולנו רק נרוויח!"

המשפט שלו היה כל כך אמיתי ומהלב עד כי עברה בי צמרמורת.

נזכרתי מיד במשפט: "אור אחד מאיר את הפינה" וחשבתי לעצמי, שלמרות התקופה הלא פשוטה שאנו עוברים כמדינה, כל עוד יש כאן אנשים כמו אמיר – אנחנו נהיה בסדר!

כתמיד, אני מצפה לשמוע מה אתם חושבים.

ואם יש לכם סיפורים על אנשים מעוררי השראה – אנא שתפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

למה הוקרת תודה - זה הכי חשוב
הבלוג של אלי לרמן

למה הוקרת תודה – זה הכי חשוב? 感謝報恩

רגע לפני השנה החדשה – מה הייתם מאחלים לעצמכם? לאורך השנים בהן חייתי ביפן, סוגנומה סנסאי נהג לומר אינספור פעמים: "רגשות תודה זה הכי חשוב!" ותמיד שאלתי את עצמי: למה בעצם זה הכי חשוב? בשבוע שעבר סנסאי שלח מכתב לחברי הדוג'ו שמדבר על (איך לא?) "רגשות תודה והכרת הטוב".

המשך קריאה »
אלי לרמן וחי שטיינבוים
הבלוג של אלי לרמן

לחי שטיינבוים חברי היקר

לחי שטיינבוים חברי היקר, בחרת להמשיך הלאה. ואני מבקש לכתוב לך כמה מילים, מילות פרידה. זכות גדולה נפלה בחלקי להכיר אותך ולהימנות על חבריך. היית לוחם אמיתי, אדם שאינו נרתע מאתגרי החיים, מסתכל על מה שמולך בעיניים פקוחות ומתמודד בקור רוח ובהומור.

המשך קריאה »
בין הגירוי לתגובה
הבלוג של אלי לרמן

בין הגירוי לתגובה

בספרו של סטיבן קובי "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" הוא כותב על חופש הבחירה. הוא מציין שזהו אינו משפט שלו אלא שנתקל בו בספר

המשך קריאה »