האימון באייקידו מהותו - ללמוד לראות את הבלתי נראה

האימון באייקידו מהותו – ללמוד לראות את הבלתי נראה

נאקאמורה סנסאי, שבדיוק היה בישראל ללמד סדנה, הינו האוצי'דשי הוותיק ביותר של סוגנומה סנסאי.
באחת השיחות איתו הוא אמר שיש הבדל תהומי בין הטכניקה של סוגנומה סנסאי לבין הטכניקה של מתאמנים אחרים בדוג'ו ביפן. כאשר אתה מתאמן עם סוגנומה סנסאי אתה מרגיש שהטכניקה עובדת היטב בלא מאמץ ובצורה טבעית וזורמת. ואילו אצל אחרים, חלקם מתאמנים מאוד ותיקים, הטכניקה נראית מאוד דומה לזו של סנסאי אבל זה לא עובד אותו דבר.
ונשאלת השאלה: מה ההבדל?
לדבריו, יש רבדים שונים בתוך הטכניקה של סוגנומה סנסאי, רבדים שהם-הם אלו העושים את ההבדל. ומטרתו של האימון באייקידו היא לגלות את הרבדים הללו, את הסודות הסמויים מן העין.
או במילים שלו: "מטרת האימון באייקידו היא ללמוד לראות את הבלתי נראה".
מה אתם חושבים על האמירה הזו?
מהם העקרונות שעושים את ההבדל בין טכניקה שנראית יפה לאחת שגם מרגישה הרמונית וזורמת?

תגובה אחת

  1. אז הנה בהצצה המזדמנת שלי אני מוצא תגובה שאולי מתיישבת עם הנכתב למעלה:
    מלים נולדות מתוך המציאות.
    המובן לנו קורם משמעות לתוך השפה.
    העשייה מחדדת את הבנת המלים.
    דרכן אנחנו לומדים את העשייה ותוך כדי כך את יכולת הביטוי: של העשייה ושל המלה.
    כמו העשייה, כך גם המלה – מתקדמת אתנו בזמן, משתנה, מתחדשת.
    חיבוקים רמים,
    ירון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

חמש וחמש זה עשר
הבלוג של אלי לרמן

חמש וחמש זה עשר

אוסנסאי (מייסד האייקידו) נהג לצטט את קיאיצ'י הוגן. בין דבריו של  הוגן יש את המשפטים הבאים: "מה שמגיע – לקבלו מה שמתרחק – לשלח לדרכו

המשך קריאה »
המרחב בין הגירוי לתגובה
הבלוג של אלי לרמן

המרחב בין הגירוי לתגובה

"בין הגירוי לתגובה ישנו מרחב.במרחב הזה בכוחנו לבחור את תגובתנו.בתגובתנו טמונים הצמיחה והחופש שלנו." – ויקטור פרנקל, רופא ופסיכיאטר, מייסד הלוגותרפיה, מחבר "האדם מחפש משמעות"

המשך קריאה »